måndag 11 juli 2011

dagens ridpass

Dagens ridpass;

Idag började jag att rida hugo på dressyr banan. Där gick han ganska bra och kunde faktiskt korta honom och rida i samlad galopp! efter att jag värmt upp honom så gick vi till hopp banan. Där blev han lite segare men det var bara bra!! Ungefär 80% av sprången som jag hoppade blev bra!! Trimmade över ett mini kryss och ett litet räcke. När han inte hoppade riktigt bra så hoppade han lite flackt och han hoppade lixom inte upp sig som han brukar. Men som sagt så hoppade han bra 80% av hoppen!!

Som det känns nu så struntar jag nog i att tävla i helgen men får se om jag hoppar ng lite högre på ons och bestämmer mig då!!

Juste de Hugo har "vilat" i 2 veckor när vi var i våran stuga på Gotland.(vi kom hem för 1 vecka sedan) Han logerades varannan dag och gick promenad varannan! Idag var alltså första sprången på ett tag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar